Stijn Cole + Marthe Wéry @BPS22
© Donald Van Cardwell

Stijn Cole - Marthe Wéry

BPS22 Museum voor kunst van de Provincie Henegouwen

Stijn Cole (°1978, Gent) woont al enkele jaren in de buurt van Chimay en stelt een multidisciplinair oeuvre voor (schilderwerk, fotografie, tekenkunst en beeldhouwwerken), op basis van de kunstgeschiedenis. De inspiratie voor de tentoonstelling bij BPS22 vond hij in Marthe Wéry's schilderijenreeks Calais, die 21 werken telt en tot de collectie van BPS22 behoort. Cole bracht net als Wéry een bezoek aan het strand van Calais en nam een reeks foto's van de zee: één voor één monochrome beelden waarin de blauwe lucht samenvloeit met de grijze zee. Zijn foto's vormden de basis voor schilderijen waarin hij het kleurenspectrum minutieus ontleedt. Een delicate evenwichtsoefening tussen intellectuele nauwkeurigheid en praktische fijngevoeligheid, perfect in lijn met Marthe Wéry.

> http://www.bps22.be/nl/Tentoonstellingen/Stijn-Cole-Marthe-Wery
EXTRA VIEW = Een tentoonstelling om te ontdekken parallel met de tentoonstelling Black Horizon van Erik Bulatov en Andrei Molodkin.

zaterdag tot en met zondag

Open op:

• Dinsdag van 10:00 tot 18:00