André Sprumont - La Voie du silence
© DHAM

André Sprumont - Weg van de stilte

Durbuy History & Art Museum (DHAM)

Het History & Art Museum van Durbuy mocht vanaf april 2022, 12 werken van André Sprumont bekomen voor de permanente collectie.

Dankzij deze schenking konden we de kunstenaar ontmoeten bij hem thuis te Andenne. Bij deze ontmoeting verbaasde ons vooral de gevoeligheid van deze productieve hedendaagse Belgische kunstenaar.

Zijn studio bevat meer dan 1000 werken. De oudste dateren uit het begin van de jaren 60 en de meest recente uit het nabije verleden. De 85-jarige kunstenaar legt nog steeds zijn hart en ziel in zijn kunst. De kans om een grote tijdelijke overzichtstentoonstelling te organiseren was dus te mooi om voorbij te laten gaan…

Het DHAM presenteert niet één maar 2 tentoonstellingen: «André Sprumont: la voie du silence – partie I» en «André Sprumont: la voie du silence – partie II».

Een selectie van 120 werken werd gekozen, om zo een overzicht van zijn oeuvre te geven. 60 werken zullen te zien zijn tot begin december. Een nieuwe tentoonstelling van 60 werken zal gepresenteerd worden vanaf half december 2023.

We zijn verheugd u de wereld van André Sprumont te kunnen tonen en we hopen dat u zal genieten van de emotionele stilte.

zondag tot en met maandag

Open op:

• Maandag van 10:30 tot 17:30