kind in expo
© Sportimonium

BREAKING BOUNDARIES _ DE OLYMPISCHE SPELEN VAN ANTWERPEN 1920 TOT TOKIO 2020

Ontdek het verhaal van de unieke Antwerpse Spelen. Reis door de olympische geschiedenis, en bewonder buitengewone prestaties! Kom alles te weten over de strafste records, de markantste sportfiguren en de grootste doorbraken. We verleggen samen met atleten van toen en nu onze eigen grenzen als Sport- en Olympisch museum. Zoek je eigen grenzen op en meet je conditie met die van olympische atleten van toen en nu. Een tentoonstelling vol sport en spel voor alle leeftijden.
DE ALLEREERSTE OLYMPISCHE SPELEN NA DE WERELDOORLOG!
Het was de enige keer dat de Olympische Spelen in België plaatsvonden. Ontdek hoe ons land en de atleten hun grenzen verlegden tijdens de allereerste Olympische Spelen na wereldoorlog I. Het waren Olympische Spelen met de allereerste eedaflegging, de allereerste Olympische vlag, symbolen en rituelen die nu nog steeds in gebruik zijn.

vrijdag tot en met vrijdag

Sport Vlaanderen domein Hofstade via Trianondreef 19 - 1981 Hofstade
1981 Hofstade (Zemst)