Imperium Romanum - Het Romeinse Rijk door de lens van Alfred Seiland
© Gallo-Romeins Museum

Imperium Romanum - Het Romeinse Rijk door de lens van Alfred Seiland

Gallo-Romeins Museum

Op zijn grootst strekte het Romeinse Rijk zich uit over een gebied behorend tot meer dan 40 hedendaagse landen. Vandaag zie je nog overal sporen van dat enorme Imperium: van vervallen ruïnes tot indrukwekkend goed bewaarde monumenten.

Al 15 jaar lang legt de Oostenrijkse fotograaf Alfred Seiland (°1952) al die overblijfselen vast. Zijn eigenzinnige, kleurrijke foto’s genieten internationale erkenning.

In een sfeervol decor maak je kennis met de kunstenaar én 150 van zijn beste werken. Ze leveren verhalen op over de Romeinse cultuur, architectuur en geschiedenis. Ze doen glimlachen, dromen van reizen en zetten je aan het denken. Hoe beleven we erfgoed en hoe gaan we er vandaag mee om?

De tentoonstelling is ook aantrekkelijk voor kinderen. Met een audiotour en het spel ‘Zoom In’ kunnen zij de wereld van Alfred Seiland én die van de Romeinen gemakkelijk ontdekken.

zaterdag tot en met zondag

Open op:

• Dinsdag van 9:00 tot 17:00