Museum PARCUM, Abdij van Park Leuven

De Abdij van Park in Leuven is een van de best bewaarde en meest luisterrijke abdijen in het land, en herbergt daarbovenop Museum PARCUM.

Een kerk, poortgebouwen, een watermolen, visvijvers om rond te wandelen en binnenin barokke plafonds en een
imposante bibliotheek. De Abdij van Park in Leuven is een van de best bewaarde en meest luisterrijke abdijen in
het land, en herbergt daarbovenop Museum PARCUM.

Het Norbertijnenklooster ontstond in 1129, toen graaf Godfried I met de Baard er zijn park en jachtslot voor
opgaf. Tijdens de middeleeuwen groeide het religieuze complex uit tot een machtsbasis in Brabant. Met het Oostenrijkse bewind en de Franse bezetting kende de abdij enkele historische dieptepunten, maar al die eeuwen bleven de schoonheid en het prestige bewaard.

In Museum PARCUM sta je oog in oog met het bijzonder erfgoed van de Abdij van Park. De afwisselende tentoonstellingen gaan op een eigenzinnige manier aan de slag met religieus erfgoed. Nooit getoond erfgoed uit kerken, abdijen en kloosters gaan er in dialoog met actuele vraagstukken, hedendaagse artiesten en multireligieuze cultuur. Ontdek deze open ontmoetingsplaats die een plek biedt voor kritisch en creatief denken, voor verwondering en verdieping, voor reflectie en dialoog.

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

di - zo: 10:00 - 17:00