Archief en Museum voor het Vlaams leven te Brussel (AMVB)

In het AMVB worden collecties en erfgoed bewaard die getuigen van de Vlaamse aanwezigheid in Brussel van 1895 tot vandaag.

Het Archief en museum voor het Vlaams leven te Brussel (AMVB) is een pluralistisch en erkend archief dat gevestigd is in Brussel, vlakbij de KVS. Het AMVB houdt archief en collecties bij van instellingen, personen, verenigingen e.a. met een focus op alles wat Nederlandstalig cultureel erfgoed is en een band met Brussel heeft. Bij ons vind je o.m. de archieven terug van cultuurhuizen zoals de KVS, Kaaitheater, de Ancienne Belgique, de Beursschouwburg, Mallemunt en BRONKS, naast die van fanfares, wielerclubs, rederijkerskamers, politici en individuele kunstenaars.
Zoek je vaandels, majorettenbotjes, art deco wielertrofeeën of verkiezingsgadgets: je vindt het allemaal en meer in het AMVB-archief!

Het AMVB organiseert regelmatig tijdelijke tentoonstellingen om haar archief thematisch in de kijker te zetten.
Ontdek hieronder welke expositie er vandaag of binnenkort plaatsvindt.

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

Het Archief:
ma > vr: 10:00 > 16:00 of op afspraak

De tentoonstelling (vanaf 26 april):
ma > vr: 10:00 > 17:00
dim : 10:30 > 17:00
Zomervakantie: ma > vr: 10:00 > 17:00
Gesloten : zaterdag, feestdagen, lange weekends (Hemelvaart, Pinsteren), weekends tijdens de zomervakantie

Dit museum is gratis voor alle bezoekers, maar museumPASSmusées wil het ook zijn pashouders van harte aanbevelen.

Arduinkaai 28
1000 Brussel