Roger Raveel Museum

Het Roger Raveel Museum beschikt over ruim 250 schilderijen en meer dan 500 tekeningen, aangevuld met enkele objecten van Raveel. Van waarneming over abstractie naar ruimtelijke dialoog: de collectie omspant de hele evolutie van Raveel.

Roger Raveel wordt als één van de belangrijkste Belgische kunstenaars na WO II beschouwd. Zijn werk is niet in de bekende kunsthistorische hokjes te catalogiseren. Het is eigentijds en tijdloos. Het schuwt elke eenzijdige benadering. De voedingsbodem van Raveels kunst is zijn onmiddellijke omgeving, wat niet betekent dat Raveel lokaal gebonden zou zijn. De dingen om hem heen krijgen in zijn schilderijen, tekeningen, objecten en installaties een universele betekenis: de man, de vrouw, de planten, de fietskar, de reclame, de technologie worden in tijd en ruimte gezien.
Ongemeen boeiend is zijn gevarieerde plastische taal. Vaak tegengestelde schrifturen of schilderwijzen geven aan zijn werk een spanning die de beschouwer opnieuw de werkelijkheid doet ontdekken.

Ga gratis met de museumpas
245 Belgische musea in 1 pas

Wo - zo: 11:00 - 17:00