MIMA - Millennium Iconoclast Museum of Art

Het Millennium Iconoclast Museum of Art doet onderzoek naar de meest significante kunst van deze tijd en tegelijk naar de geschiedenis van Cultuur 2.0.

In het Millennium Iconoclast Museum of Art word je geconfronteerd met hedendaagse, brandend actuele kunst.

Het internet heeft onze samenleving beïnvloed. Vandaag kunnen kunstenaars rechtstreeks met hun publiek communiceren, zonder een vorm van bemiddeling. Ook subculturen hebben hierdoor een toegankelijkere uitlaatklep gekregen.

Intussen is stedelijke kunst uitgegroeid tot een solide kunstbeweging, een spreekbuis voor de typisch heterogene kosmopolitische cultuur. Met behulp van het werk van Parra, Swoon, Faile, Todd James en tijdelijke tentoonstellingen vertelt MIMA het verhaal van Cultuur 2.0.

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

wo - vr: 10:00 - 18:00