Design Museum Gent (gesloten wegens renovatie)

Tijdelijk gesloten

Sinds 1993 wacht Design Museum Gent al op een nieuwe vleugel, en nu is het zover. Najaar 2024 is het streefdoel voor de grote opening van het vernieuwde museum.

Sinds 1993 wacht Design Museum Gent al op een nieuwe vleugel, als sluitstuk van de site, met extra ruimte voor tijdelijke presentaties, workshops, lezingen en events, ruimte voor art handling en logistiek, degelijk sanitair en een lift. Nu is het zover. De plannen voor de gloednieuwe vleugel DING zijn er, in de zomer van 2022 wordt de eerste steen gelegd. Een project met grote en duurzame ambities, een echte brug tussen de stad, onze bezoekers en de designwereld. Naast de extra multifunctionele ruimte komt er een museumcafé, een terras, een nieuw onthaal en shop. Een open en klimaatbewuste uitbreiding, zonder drempels, waar je gratis kan binnenspringen voor een eerste kennismaking met de diverse aspecten van design. Sinds 7 maart is het museum even dicht, maar we gebruiken de tijd om onze collecties verder te digitaliseren en een nieuwe collectiepresentatie en collectiewebsite voor te bereiden. Najaar 2024 is het streefdoel voor de grote opening van het vernieuwde museum.

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

Tijdelijk gesloten
Gesloten wegens renovatie

Jan Breydelstraat 5
9000 Gent
museum.design@gent.be

Faciliteiten

• Shop

NMBS Gent-Sint-Pieters

Tentoonstellingen in dit museum

Er zijn momenteel geen tentoonstellingen in dit museum.