O.L.V.-kerk Museum

De 115,5 meter hoge bakstenen toren van de Onze-Lieve-Vrouwekerk illustreert het vakmanschap van de Brugse bouwlieden. Binnenin vind je een rijke kunstcollectie: de wereldberoemde "Madonna met Kind" van Michelangelo en tal van schilderijen.

De Onze-Lieve-Vrouwekerk kan je niet missen. Ze heeft een maar liefst 115,5 meter hoge bakstenen toren en is daarmee letterlijk het hoogtepunt van vakmanschap van de Brugse bouwvakkers.

Binnenin vind je een rijke kunstcollectie: de wereldberoemde sculptuur "Madonna met Kind" van Michelangelo, tal van schilderijen, 13de-eeuwse beschilderde grafkelders en de praalgraven van Maria van Bourgondië en Karel de Stoute.

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

Ma - za: 09:30 - 17:00
Zo: 13:30 - 17:00

Gesloten: bij kerkelijke plechtigheden, 01/01, Hemelvaartsdag (namiddag), 25/12

Mariastraat z/n
8000 Brugge
musea.reservatie@brugge.be

NMBS Brugge

Tentoonstellingen in dit museum

Er zijn momenteel geen tentoonstellingen in dit museum.