Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen (KMSKA)

Zeven eeuwen kunst: van Vlaamse primitieven tot expressionisten. Wereldberoemde meesters. De meest omvangrijke en belangrijke collecties van James Ensor en Rik Wouters.

Een sterk staaltje architectuur, een collectie in topvorm en een uitgebreid aanbod dat volop focust op beleving. Dit is wat je mag verwachten. In een gloednieuw museumgebouw toont het KMSKA meer dan 600 kunstwerken. Ieder werk ging door de handen van een team restauratoren. Maar liefst 200 meesterwerken werden de voorbije jaren zorgvuldig gerestaureerd. Niet enkel het nieuwe gebouw maar ook de collectie is klaar om de bezoekers te trakteren op een ongeziene ervaring.

Het KMSKA in tien redenen:

1. Het KMSKA telt tal van Vlaamse meesters, veel in Vlaanderen gemaakt.
2. Maar liefst 111 topstukken uit de collectie maken deel uit van de Topstukkenlijst van Vlaanderen.
3. Internationale toppers zoals Fouquet, Titiaan, Alechinsky, Modigliani, Rodin, Chagall, … hebben een mondiale aantrekkingskracht.
4. ‘s Werelds grootste collectie van James Ensor en Rik Wouters zet het KMSKA op de kaart als thuis van moderne kunstpioniers en revolutionaire kunst.
5. Het vernieuwde museumgebouw is een architecturale parel met een spannende symbiose tussen het krachtige nieuwe volume en het historisch deel.
6. Het KMSKA heeft een eigen restauratieatelier.
7. Het KMSKA is ook een internationaal gerenommeerde wetenschappelijke instelling.
8. Met Artists in Residence en cross-overs met het bredere culturele veld ontpopt het KMSKA zich als broedplaats voor nieuwe meesters.
9. De Museumtuin fungeert als eerste museumzaal: een groene oase die mensen uit de buurt samenbrengt en een rustpunt vormt in de levendige buurt.
10. Het Schoonste Gevoel is een drijfveer van het KMSKA, een ervaring die iets met je doet.

Ga gratis met de museumpas
245 Belgische musea in 1 pas

Ma, di, woe en Vrij: 10u > 17u
Do: 10u > 22u (behalve in juli en augustus)

Za, zo en feestdagen: 10u > 18u

Schoolvakanties: 10u > 18u (behalve in juli en augustus)

Juli en augustus: 10u > 17u

Het museum is gesloten op 25 december en 1 januari. Op 24 en 31 december sluit het museum om 17:00.

Leopold de Waelplaats 2
2000 Antwerpen