Het Snijders&Rockoxhuis

Een verrassend museum in hartje Antwerpen! Nicolaas Rockox en Frans Snijders waren spilfiguren in het Antwerpen van de baroktijd. Beiden drukten ze hun stempel op het culturele en sociale leven van de stad.

Nicolaas Rockox en Frans Snijders waren spilfiguren in het Antwerpen van de baroktijd. Ze hadden een belangrijke invloed op het culturele en sociale leven van de stad, Nicolaas als burgemeester, Frans als bedreven schilder van dieren en stillevens.

Je kijkt over de schouders van Nicolaas en Frans mee naar hun leefomgeving, naar kunst maken en kunst bevorderen, naar verzamelen en etaleren, naar de humanist en de modale burger in de woelige tijd waarin ze leefden.

Nicolaas en Frans hadden bovendien nog een patriciërsfamilie te gast. Ze verwelkomden de Duarte’s, die bekend stonden als belangrijke juweliers. Maar het waren vooral hun muzikale talenten waarover tijdgenoten vol bewondering spraken.

We wensen je een mooie ontdekkingstocht!

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

Di - zo: 10:00 - 17:00
Gesloten: maandag, 01/01, 01/05 O.L.H. Hemelvaart, 01/11, 25/12
Uitzonderlijk geopend op paasmaandag en pinkstermaandag.

Keizerstraat 10
2000 Antwerpen