Gallo-Romeins Museum

Ontdek het verhaal van de mens, van de prehistorie tot het einde van de Romeinse tijd. Kijk naar meer dan 2.000 authentieke objecten. Levensechte wassen beelden, didactische filmpjes en maquettes brengen de vele topstukken tot leven.

Een vuurstenen vuistbijl van wel driehonderdduizend jaar oud.

Breekbare potten uit aardewerk, gebakken door de eerste boeren.

Gouden munten uit de tijd van Ambiorix.

Een loden baar met inscriptie van keizer Tiberius …

De collectie van het Gallo-Romeins museum fascineert. Levensechte wassen beelden, didactische filmpjes en maquettes brengen de vele topstukken tot leven. Jong en oud raken in de ban van die lang vervlogen tijden.

De opstelling focust op de grote omwentelingen. Je doorgrondt vlot de intrigerende samenlevingen van weleer. Spontaan leg je linken met vandaag.

Waar wacht je nog op? Bezoek het Gallo-Romeins Museum en het verre verleden laat je nooit meer los.

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

Di - vr: 09:00 - 17:00