Stadsmuseum Lier

Stadsmuseum Lier vertelt verhalen over Lier en de Lierenaars. Niet chronologisch, maar rond thema’s die volgens de Lierenaars hun stad typeren. Het verbindt vroeger met nu en grote geschiedenissen met persoonlijke verhalen.

Stadsmuseum Lier vertelt verhalen over Lier en de Lierenaars. Voor en door bewoners en bezoekers. Niet chronologisch, maar rond thema’s die volgens de Lierenaars hun stad typeren. Het verbindt vroeger met nu en grote geschiedenissen met persoonlijke verhalen. De thema’s zijn verspreid over drie opeenvolgende zalen. Je kan die los van elkaar ontdekken en zo je eigen parcours uitstippelen. Op heel wat plekken in het museum word je uitgenodigd om iets te doen, jouw mening of een bijdrage te geven.

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

di - zo: 10:00 - 17:00