Z33, Huis voor Actuele Kunst, Design & Architectuur (tijdelijk gesloten)

Tijdelijk gesloten

Z33 is tijdelijk gesloten van maandag 19 februari t.e.m. zaterdag 30 maart voor de opbouw van de nieuwe tentoonstellingen. Vanaf 31 maart kan je er 3 nieuwe tentoonstellingen ontdekken.

Z33 is een grensverleggende kunstinstelling in het historische centrum van Hasselt.

De nieuwe tentoonstellingsvleugel laat niemand onberoerd. Torzo zette een huis neer dat voldoet aan de noden en het DNA van Z33. Weg van de klassieke white cube kunstinstelling, realiseerde ze een plek waar dingen mogen ontstaan en gebeuren, waar mensen zich thuis voelen. Er zijn weinig gebouwen die spelen met alle instrumenten die je als architect ter beschikking hebt: het spel van licht, de afwisseling van grote en kleine ruimtes, materialen zoals baksteen en beton, patio’s met groen, de doorkijkjes en verschillende perspectieven, … Dat is de kracht van deze tentoonstellingsvleugel. Francesca Torzo bespeelt meesterlijk alle zintuigen, in elk detail met een groot vakmanschap.

Ga gratis met de museumpas
245 Belgische musea in 1 pas

Tijdelijk gesloten