Groeningemuseum

De permanente collectie van het Groeningemuseum biedt een rijk en boeiend overzicht van zes eeuwen beeldende kunst in de Zuidelijke Nederlanden.

In het Groeningemuseum vind je een gevarieerd overzicht van de geschiedenis van de Belgische beeldende kunst met als hoogtepunt de wereldbefaamde Vlaamse primitieven. Hier krijg je onder meer Jan van Eycks ‘Madonna met kanunnik Joris van der Paele’ en Hans Memlings ‘Moreeltriptiek’ te zien.

Belangrijk is ook het werk van de neoclassicisten (eind 18de eeuw) die internationaal succes kenden. De opmerkelijke verzameling schilderijen van Vlaamse expressionisten springt eveneens in het oog, met werk o.a. van Permeke.

Het Groeningemuseum dankt zijn internationale uitstraling niet alleen aan zijn uitzonderlijke vaste collectie, maar ook aan de prestigieuze tentoonstellingen die er geregeld plaatsvinden.

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

Di - zo : 09:30 > 17:00