Jakob Smitsmuseum

Het Jakob Smitsmuseum is een gemeentelijk erkend museum dat het werk, de archieven en het leven van kunstschilder Jakob Smits en kunstenaars uit de Molse School verzamelt, onderzoekt, koestert en toont.

Het Jakob Smitsmuseum heropent de deuren. Met een frisse wind en in een volledig vernieuwd gebouw: gedreven, koppig, geëngageerd, tegendraads. In wisselende tentoonstellingen maak je er kennis met zowel jonge beloftevolle kunstenaars, als met gevestigde waarden en tijdgenoten van Jakob Smits.

Het museum wil jong en oud uitdagen om over kunst te reflecteren en discussiëren. Bij elke expo ontwikkelt het museumteam een uitdagend spel voor kinderen. Er worden ook tal van (culturele) publieksactiviteiten georganiseerd.

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

Vanaf 24/02/2024: