La Fonderie. Brussels Museum voor Arbeid en Industrie

Neem een kijkje in museum La Fonderie en ontdek de geschiedenis van het sociale, industriële en economische leven in het Brusselse Gewest aan de hand van getuigenissen, documenten en machines.

In een buurt die vroeger sterk geïndustrialiseerd was en het Belgische Manchester genoemd werd, ligt La Fonderie (de bronsfabriek). Het museum is gewijd aan de geschiedenis van de arbeid en de industrie van het Brussels Gewest.

De mens staat centraal in een originele benadering van de industriële ontwikkeling die de link legt tussen geschiedenis, actualiteit en de hedendaagse stad. De omvangrijke collectie van machines en gereedschap, alsook de recent gerestaureerde gebouwen zijn beslist een bezoekje waard.

Ga gratis met de museumpas
245 Belgische musea in 1 pas

di - vr: 10:00 - 17:00