Museum Vieille Montagne

In het voormalige directiegebouw van de Vieille-Montagne in Kelmis ontdekt u op twee verdiepingen de geschiedenis van de galmei-mijnbouw en zinkindustrie. Laat u inspireren door Neutraal Moresnet. Van Altenberg tot Zink – interactief en spannend.

Ervaar de unieke geschiedenis van Neutraal Moresnet.
In 103 jaar was er in Neutraal Moresnet een uniek politiek en sociaal experiment. Het kleine gebied gelegen tussen Duitsland, Nederland en België was heel begeerd om zijn grondstoffen. Het lot van Kelmis is onlosmakelijk verbonden met dat van Galmei, dat er al eeuwenlang wordt gewonnen. De productie van zink, een nieuw materiaal uit de 19e eeuw, heeft het een industriële dimensie gegeven. Het museum vertelt over dit fenomeen op de authentieke plek, in het directiegebouw van Vieille-Montagne.

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

di - vr: 10:00 - 17:00
zat - zon: 11:30 - 17:00
Gesloten: op maandagen, feestdagen (BE), de 20.02 en tussen 24.12 en 26.12

Chaussèe de Liège 278
4720 Kelmis
mvm@kelmis.be

Faciliteiten

• Shop
  • Parking

Tentoonstellingen in dit museum

Er zijn momenteel geen tentoonstellingen in dit museum.