Westfront Nieuwpoort

Na de Eerste Wereldoorlog bleef Nieuwpoort in puin achter. Westfront Nieuwpoort vertelt het aangrijpende verhaal van de verwoesting van de stad en hoe de strategische onderwaterzetting van de poldervlakte de Duitse invasie tot stilstand bracht.

Een verhaal over de kracht van het zeewater en het doordachte beheer van sluizen en sassen. Na een grondige update van de permanente tentoonstelling over Nieuwpoort tijdens de Eerste Wereldoorlog en de Onderwaterzetting vormt Westfront meer dan ooit een waardevolle belevingsplek, van inspiratie tot reflectie, die je zeker niet mag missen.

Ellie, Juul en Rosa nemen jou mee in de geschiedenis van Nieuwpoort voor, tijdens en na de Eerste Wereldoorlog. Met historische verhalen en anekdotes zal het personage van jouw keuze jou niet alleen informeren maar ook ontroeren.

Onder andere acteurs Maaike Cafmeyer, Sebastien Dewaele en zangeres Axelle Red leenden hun stem om deze personages, via een passende en meeslepende podcast doorheen jouw bezoek, aan Westfront te vertolken.

Ontdek dit uniek stuk geschiedenis als nooit tevoren met spectaculaire maquette, unieke objecten en origineel beeldmateriaal! Stap binnen in de wereld van historische gebeurtenissen en bewonder de nooit eerder vertoonde uniformen en artefacten. Met enkele spelelementen voor onze jonge bezoekers.

Geniet bovendien van een adembenemend uitzicht vanaf het Koning Albert I monument over de weidse regio, het strijdtoneel van meer dan 100 jaar geleden. Wannes Cappelle schreef een nieuw nummer dat je zal doen wegdromen bij je blik op de Vlaamse Velden …

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

01/07 - 31/08:
ma - zo: 10:00 > 18: 00 (laatste toegang om 17:00)

01/09 - 30/09:
di - zo: 10:00 > 17:00
Gesloten op maandag, behalve tijdens Vlaamse schoolvakanties

01/10 - kerstvakantie:
wo - zo: 10:00 > 17:00 (laatste toegang om 16:00)
Gesloten op ma- di, behalve tijdens Vlaamse schoolvakanties

Kustweg 2
8620 Nieuwpoort
westfront@nieuwpoort.be

Faciliteiten

• Shop

Tentoonstellingen in dit museum

Er zijn momenteel geen tentoonstellingen in dit museum.