Museum van de Stad Brussel - Broodhuis

Het Museum van de Stad Brussel ligt op de Grote Markt, het historisch hart en de beroemdste locatie van de hoofdstad. Vandaag worden in het museum meer dan 7.000 stukken bewaard.

Het Museum van de Stad Brussel is gehuisvest in een parel van neogotische architectuur. Het gebouw wordt ook wel het Broodhuis (in het Frans "Maison du Roi") genoemd en werd in zijn geheel (en als één van de eerste in België) geklasseerd in 1936. Samen met de rest van de Grote Markt is het sinds 2000 erkend als Werelderfgoed van Unesco.

Ontdek in het museum de bewogen en boeiende geschiedenis van de stad. Vandaag worden hier meer dan 7.000 stukken bewaard zoals schilderijen, retabels, wandtapijten, maquettes, klein porselein, beelden, stadsplannen en archeologische vondsten. Op de tweede en laatste verdieping kan je niet om het origineel beeldje van Manneken Pis heen.

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

di - zo: 10:00 - 17:00