Centre de la Gravure et de l'Image imprimée

Het Centrum voor grafische kunst is een museum dat gewijd is aan de drukkunst. Het beschikt over een unieke collectie, organiseert originele tentoonstellingen en biedt een educatieve dienst aan met vele facetten.

De verbazingwekkende verzameling van 12.000 werken van 1340 Belgische en buitenlandse kunstenaars getuigt van de rijkdom van de moderne en hedendaagse drukkunst sinds de tweede helft van de 20ste eeuw.

Liefhebbers van de drukkunst, verzamelaars, studenten, gezinnen … iedereen kan hier een initiatie tot de graveerkunst komen volgen aan de hand van originele activiteiten die in nauwe samenwerking met de kunstenaars uitgedacht worden.

Het Barda-jeux ligt aan het onthaal op kinderen te wachten: een boekje, potloden, illustraties en een spelparcours begeleiden hen bij het bezoek. Ook helpen duidelijke teksten op ooghoogte van kinderen hen de tentoonstelling te volgen.

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

di - zo: 10:00 - 18:00