2013-hall-Chiavetta-1-5Mo
© centre de la gravure

Centre de la Gravure et de l'Image imprimée

De verbluffende collectie van het Centrum voor grafische kunst getuigt van de rijkdom van de moderne en hedendaagse kunst vanaf de tweede helft van de 20ste eeuw tot vandaag de dag. 9.000 prenten, 1.000 kunstenaarsboeken en portfolio's, alsook 2.500 affiches van 1.640 hedendaagse Belgische en internationale kunstenaars; van de traditionele prenten tot de nieuwe technologieën en tot de onconventionele benaderingen. Op deze site kunt u de collecties van het museum op een grondige manier ontdekken: omwille van auteursrechten mogen we de afbeeldingen van de werken van bepaalde kunstenaars niet publiceren. U mag daarentegen wel een zoekopdracht op basis van DE KUNSTWERKEN of DE KUNSTENAARS invoeren. Maandag gesloten en op Kerst (25), Nieuwjaarsdag (1er) en Laetare (karnaval). OPGELET: het museum kan gesloten worden voor de het afbreken en de opbouw van tentoonstellingen. Gelieve dus de data van de tentoonstellingen na te gaan voor uw bezoek !

• Maandag gesloten
  • Dinsdag van 10:00 tot 18:00