Museum van het Waalse Leven

Het museum van het Waalse leven is gehuisvest in het Minderbroedersklooster dat zich in het hart van Luik bevindt. Het biedt je een origineel en uitgebreid beeld van Wallonië van de 19de eeuw tot vandaag.

Het nieuwe, moderne museum nodigt je uit om het leven in Wallonië van de 19de eeuw tot vandaag te ontdekken. Je kan er objecten en archiefmateriaal bekijken die oude en hedendaagse elementen vermengen.

Er zijn vijf thema's en en een mooie variëteit aan voorwerpen die de Waalse samenleving, mensen, ideeën en knowhow kaderen. Doorloop het parcours in een authentieke, scherpzinnige en innig menselijke sfeer. Er staan je hier ontdekkingen, emoties en verrassingen te wachten!

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

din - zon: 9:30 - 18:00
Gesloten op maandag, 1 januari, 1 mei, 1 november, 25 december en de week na de kerstvakantie.

Rue des Mineurs
4000 Luik