GUM – Gents Universiteitsmuseum

In het GUM, het nieuwe wetenschapsmuseum in Gent, duik je vanaf 21 maart in het hoofd van wetenschappers. Hoe gaan ze te werk? Welke uitdagingen komen ze tegen? Mogen ze twijfelen? Mogen ze verbeelding en creativiteit gebruiken?

Op 21 en 22 maart opent het GUM de deuren midden in de Gentse Plantentuin, om de hoek van S.M.A.K. en MSK Gent. In het GUM duik je in het hoofd van de wetenschapper. Welke uitdagingen komt zij/hij tegen? Hoe gaat zij/hij te werk? Welke ruimte is er voor verbeelding, twijfel en falen?
In dit wetenschapsmuseum maak je kennis met bijzondere objecten en verhalen uit een waaier van disciplines, van biologie tot archeologie, van etnografie tot geneeskunde. Uit de geschiedenis van de wetenschappen, maar ook uit hedendaags onderzoek, met een blik op de toekomst.
Het GUM wordt een ‘Forum voor wetenschap, twijfel en kunst’. Dat ontdek je o.a. in de tijdelijke expo's en activiteiten. Zo opent samen met het nieuwe museum ook de eerste pop-upexpo, ‘Van Eyck in de diepte. Frictie en harmonie door het oog van architecten en kunstenaars’.

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

ma - vr: 09:30 - 17:30