iMAL

iMAL is een kunstencentrum voor digitale cultuur en technologie, in het centrum van Brussel.

Onze internationale positie als pionier in dit veld sinds 1999 werd in 2020 nog versterkt met de opening van een nieuw gebouw met een grotere expositieruimte, een uitgebreid Fablab, een digitale bibliotheek en meer.
Als organisatie ondersteunen we artistieke en creatieve praktijken die (digitale) technologie als medium gebruiken. Naast het begeleiden van artiesten bij het experimenteren, onderzoeken en ontwerpen, organiseren wij ook tentoonstellingen, conferenties, performances. Verder proberen we het publieke debat en de kritische reflectie rond de huidige en toekomstige uitdagingen van onze technologische samenleving op gang te brengen en te ondersteunen door de kruisbestuiving tussen kunst, wetenschap en technologie te stimuleren.
Met onze brede waaier aan activiteiten en een uitgebreid educatief programma is ons doel om iedereen met een interesse in de kunsten en technologie te inspireren om actief deel uit te maken van digitale cultuur. Ons Fablab werkt op haar beurt rond verschillende sociale en innovatieve projecten die bijdragen tot een duurzame ontwikkeling binnen de lokale gemeenschap in Molenbeek.

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

wo - vr: 15u – 19u
Za - zo: 14u – 18u

Gesloten: maandag & dinsdag

Koolmijnenkaai 30
1080 Brussel
(+32)(0)2 410 30 93
info@imal.org

Faciliteiten

• Café

NMBS Brussel-Centraal

Tentoonstellingen in dit museum

Er zijn momenteel geen tentoonstellingen in dit museum.