Wittockiana

Gehuisvest in een voorbeeld van ruwe architectuur is Wittockiana hét museum voor de kunst van het boek/boekbinden. Gelegen in Sint-Pieters-Woluwe, bewaart het schatten van de Renaissance tot heden en organiseert het vele evenementen.

Wittockiana laat u een duik nemen in de wereld van boeken en boekbinden in het hart van een gebouw met een niet te negeren architectuur!
De instelling is de vrucht van de bibliofiele passie van Michel Wittock en presenteert kostbare werken van de Renaissance tot nu en tijdelijke tentoonstellingen die gewijd zijn aan de oude en hedendaagse boekkunst.
Het museum herbergt ook verschillende opmerkelijke collecties zoals het kabinet van de dichter Valère-Gille, de collectie Lucien Bonaparte (Encyclopedie, brieven, enz.), talrijke kunstenaarsboeken, boeken over voorwerpen, beeldhouwwerken en een ongewone collectie van +/- 500 rammelaars.
Naast de tentoonstellingen is er een documentatiebibliotheek en worden er dagelijks boekbindende cursussen en tal van evenementen georganiseerd: conferenties, creatieve- en schoolworkshops, enz.

Ga gratis met de museumpas
245 Belgische musea in 1 pas

di - zo: 10:00 > 17:00