Musée Hergé
© Nicolas Borel - Atelier Christian de Portzamparc

Hergé Museum

Het Hergé Museum, het grootste museum ter wereld gewijd aan een auteur van stripverhalen. Een uitzonderlijke plek, bedacht door de Franse architect, Christian de Portzamparc.
Een zeer bestudeerde scenografie : een mythisch oeuvre met een prachtig kleurenpalet, het oeuvre van de Meester van de Klare Lijn. Een grafisch erfgoed dat een verbazingwekkende rijkdom bevat : originele tekeningen, archief, films, modellen, zeldzame objecten bevolken deze grote droommachine.
De kunst van de schepper van Kuifje en Bobbie, de vader van het Europese stripverhaal, wordt er in alle facetten gepresenteerd: Hergé als illustrator, letterontwerper, scenarioschrijver, publicist en soms ook als schilder. Hij was tevens de bedenker van een grafische stijl die de tand des tijds heeft doorstaan.
Op 5 minuten van het treinstation, in het hart van een voetgangersstad.
Gesloten op maandag! Open op feestdagen, uitgezonderd op 25 dec en op 1 jan.

Alle dagen open

Rue du Labrador 26