Stijn streuvels

Oogen die kijken

Tijdelijk gesloten

Letterenhuis (tijdelijk gesloten)

Dit jaar is het 150 jaar geleden dat schrijver Stijn Streuvels werd geboren. In de expo Oogen die kijken ontdek je dat Streuvels niet alleen een getalenteerd, gewaardeerd en gevierd schrijver was, maar ook een begenadigd fotograaf.
Wat uit zijn foto’s spreekt, is het plezier van het kijken. Streuvels’ ogen worden getrokken naar paden, plekken, dieren, maar vooral naar mensen. Zijn vrienden en familie nemen geregeld plaats voor zijn camera. De foto’s in de expo geven zo een bijzonder intieme inkijk in zijn woon- en werkomgeving. En bovendien krijg je een uitgebreide fotoreportage te zien van de Palestinareis die Streuvels in 1935 maakte.
Voor het eerst krijg je een inkijk in het unieke fotoarchief van Streuvels, dat enkele duizenden negatieven en afdrukken telt.
Ontdek de fotograaf Stijn Streuvels, reis van het West-Vlaamse platteland tot de Middellandse Zee en geniet van het plezier van het kijken.

Tijdelijk gesloten
tot en met