Hugo Pratt, les chemins du rêve
© CONG SA - Suisse

Hugo Pratt, les chemins du rêve

Stichting Folon

De Stichting Folon brengt een exclusieve tentoonstelling, gewijd aan de beroemde stripauteur Hugo Pratt. Deze tentoonstelling belicht de droom, de draad waarrond zijn werk geweven is. Zijn personages, Corto Maltese bij uitstek, vallen regelmatig in slaap, op de grond, of letterlijk in een droom. Deze dromen openen voor hen de velden van een fascinerende en speelse meta-realiteit waarin kraaien en katten spreken, waar feeën en ridders regeren en waar tijdeloosheid heerst.De tentoonstelling verenigt een zestigtal aquarellen en originele platen. Ze is opgesplitst in drie delen: natuur, tijd en personages. Ze uit zich in spiegelspel, licht en schaduw en gesloten kabinetten. Op die manier worden er subtiele assonanties gecreëerd naar Hugo Pratts stripverhalenwereld. Ze vertelt zijn visie op dromen en mythen en benadrukt zijn benadering als auteur en kunstenaar.

zaterdag tot en met zondag

Open op:

• Dinsdag van 9:00 tot 17:00