Fondation Folon
© (c) Xavier Janssens (c) Fondation Folon/ADAGP, Paris, 2021

Museum van de Stichting Folon

Stichting Folon

Op een zucht van Brussel omgeven door natuur een nét iets ander museum met een scenografie bedacht door de Belgische kunstenaar Jean Michel Folon ontdek er meer dan 500 werken.
Midden het Solvaypark van Terhulpen, in een oase van groen, vind je het museum van de Stichting Folon.

In een verrassend decor, een ontwerp van de kunstenaar zelf, maak je er een poëtische droomreis en ontdek je de vele facetten van zijn universum. Je belandt in een reusachtig boek, wandelt het hoofd van de Blauwe Man binnen, verdwaalt in een spiegelspel, ontdekt tot in het oneindige affiches, dringt binnen in de geheimen van het kunstenaarsatelier en beëindigt je parcours onder een myriade van sterren. Bladerend in het boek ontdek je er Folons veelzijdigheid aan de hand van zijn werk: o.a. aquarellen, zeefdrukken, gravures, affiches, bewerkte objecten, glasramen en sculpturen. Het levendige parcours maakt het tot een unieke plek om zijn kunst, in relatie met zijn thema’s (milieu, mensenrechten...) te ontdekken. Voor of na je bezoek kan je op deze gezellige, familiale plek tot rust komen bij een drankje of een hapje in de plaatselijke taverne en/of een wandeling maken doorheen het park.

De Stichting Folon verwelkomt graag een divers publiek. Iedereen is er welkom!

• Maandag gesloten

Drève de la Ramée 6A