« La fabrique des images »
© Pierre De Peet

"La fabrique des images" - Pierre De Peet

Trinkhall museum

Pierre De Peet (1929 – 2019) is een van de leidende kunstenaars van de Créahm-workshops - Brussel, die hij bijna dertig jaar bijwoonde.
Beetje bij beetje ontwikkelde hij een zeer intens plastisch werk, tekeningen, schilderijen en gravures. De perfecte zekerheid van de streep, de intelligentie van de kleuren, een gevoel voor verhaal en een onvergelijkbare poëtica van de kloof vormen de belangrijkste elementen van een beeldtaal waarin het expressionisme, in zijn soms meest tragische dimensies, niet ophoudt te communiceren op een manier van zachtheid en tederheid als geen ander.
In 2021 werden een dertigtal werken van Pierre De Peet aan onze collectie toegevoegd.

vrijdag tot en met zondag

Parc d’Avroy
4000 Liège