Aquarium-Muséum Universitaire de Liège
© Aquarium-Muséum Universitaire de Liège

Aquarium-Museum

Aquarium-Museum van Luik

Een dag vol ontdekkingen op een ideale plek om te leren en plezier te maken.

Het Aquarium-Muséum is :

Het Aquarium: duik in de biodiversiteit van aquatische ecosystemen aan de hand van 300 soorten in hun natuurlijke omgeving, gereconstrueerd in een vijftigtal aquaria. Educatieve fiches en de virtuele encyclopedie Fishipedia helpen je om de verschillende exemplaren tijdens je bezoek te leren kennen.

Probeer onze twee Wobbegongs te vinden, de tapijthaaien die opgaan in het decor van hun aquarium!

De tentoonstelling "Créatures EXTRAordinaires": blader door anekdotes en ongelooflijke feiten over de dieren achter mythen, legenden, verhalen en folklore uit de hele wereld. Kinderen worden uitgenodigd de gedetailleerde uitleg te volgen om hun eigen schepsel te creëren.

De TréZOOr zaal: ontdek de geschiedenis van de instelling en zijn emblematische stukken: uitgestorven dieren, didactische modellen uit was en glas. De glazen modellen van Blaschka, een unieke collectie in België, zijn juweeltjes die door bezoekers worden bewonderd.

Een gecombineerd aanbod voor een maximum aan ontdekkingen:

De deuren van de Wetenschap staan voor je open: de toegangsprijs geeft je toegang tot het Maison de la Science en tot meerdere tentoonstellingen: het Planetarium, Galeries de la Botanique et de l’Évolution.

€7,5 Gratis met museumpas

• Maandag van 9:00 tot 17:00