À quoi ça tient ?
© Keramis

Camille Nicolle. À quoi ça tient ?

Keramis, Centrum van de Keramiek

In 2021 nam Camille Nicolle, ter voorbereiding van haar tentoonstelling voor de 3e editie van de Brock'n'Roll FACTORY, het Workshop van Keramis over om de installatie "À quoi ça tient ?"

Geïnspireerd door de productie van de voormalige Boch-fabriek, de rijke archieven en collecties van het museum, de gereedschappen en de gebaren van de keramisten van de werkplaats, produceerde Camille Nicolle op haar beurt een reeks tekeningen en stukken in volumes, waarbij het werk van papier werd gecombineerd en aarde. De installatie presenteert een speeltafel waarvan de gegoten, gemodelleerde en geprinte elementen kunnen worden gemanipuleerd. De grepen, geërfd van de aardewerkfabriek Boch, vormen bruggen, als mogelijke schakels tussen een voorbije activiteit en verhalen die nog komen. Paden, kronkels, tekeningen, sponzen kruisen ze en vormen een landschap.

Het is een kwestie van vorm en tegenvorm, van leegte en volheid, van evenwicht en circulatie.

De installatie van Camille Nicolle is tot 13 maart 2022 te zien in het kleine schip van het museum.

tot en met

Place des Fours-Bouteilles 1