Het Schilderend Geraamte
© Toerisme Oostende vzw

James Ensor: Satire, parodie, pastiche

Het James Ensorhuis

Het oeuvre van James Ensor wordt gekenmerkt door humor en satire. Verschillende werken getuigen van zijn talent om thema’s of specifieke werken van andere kunstenaars te parafraseren. Sommige werken resulteren in parodieën of pastiches, en onderscheiden zich door humor, kritiek en/of karikatuur. Hij laat niet na de talrijke mistoestanden in België aan de kaak te stellen.

Deze expo maakt deel uit van Ensor 2024, ter ere van 75-jarig overlijden van kunstenaar James Ensor. Meer Ensor-expo’s? Ook deze kan je bezoeken met de museumpas.

Er wordt gewerkt met tijdsloten. We raden aan op voorhand tickets te reserveren via de website, zo kom je niet voor verrassingen te staan.

tot en met

Vlaanderenstraat 27