Groot atelier, sfeerbeelden nieuwe bruikleen Rubenshuis
© Ans Brys

De meester leeft!

Tijdelijk gesloten

Rubenshuis (gesloten wegens renovatie)

Met het oog op ‘Antwerpen Barok 2018. Rubens inspireert’ wordt de collectie van het Rubenshuis verder verrijkt met een tiental bijzondere meesterwerken. Stuk voor stuk gaat het over topstukken die het verhaal over het leven en werk van de meester versterken. Bovendien worden de portiek en het tuinpaviljoen gerestaureerd. Een (her)ontdekking van het Rubenshuis meer dan waard!

Eerder verwelkomde het Rubenshuis al een werk van Tintoretto en twee van Dycks. Deze krijgen nu nog meer gezelschap. Er komen meesterwerken van Italiaanse meesters die Rubens inspireerden, werken van enkele van zijn meest getalenteerde leerlingen, topwerken van Rubens' hand die voor het eerst sinds hun vertrek terugkeren naar de plek waar ze werden geschilderd. In de aanloop van het festival worden de nieuwe aanwinsten bekendgemaakt.

Ondertussen worden ook de portiek en het tuinpaviljoen van het Rubenshuis gerestaureerd. De portiek en het tuinpaviljoen zijn de enige twee originele overblijfselen uit de woning van Rubens en vormen bovendien zeldzame sporen van de meester als architect. Deze 400 jaar oude elementen zijn opnieuw aan restauratie toe. Als bezoeker krijg je een exclusieve kijk op de restauratiewerken. Nooit eerder was er de kans om letterlijk zo dicht bij de architectuur van Rubens te komen.

Tijdelijk gesloten

vrijdag tot en met zondag

Open op:

• Dinsdag van 10:00 tot 17:00