Peinture Confinée
© DHAM

Jacques Charlier - Wandeling in het absurde

Durbuy History & Art Museum (DHAM)

Het DHAM serveert u een wandeling door het absurde universum van de kunstenaar, met een vijftigtal werken van 1970 tot vandaag. Verder tonen wij u exclusieve werken van Charlier, waarmee hij zijn eigen interpretatie van twee jaren van de COVID crisis in beeld brengt. U vind zijn scherpe soms bijtende humor terug , in zijn schilderijen, beeldhouwwerken, foto's en video's.

Parallel met deze tijdelijke tentoonstelling heeft het “DHAM” het genoegen u de meest recente schenkingen, waarmee zijn permanente collectie werd uitgebreid, voor te stellen: een prachtige reeks schilderijen van de kunstenaar André Sprumont, vergezeld van een film met een exclusieve getuigenis van deze schilder.
Het historische gedeelte van het museum is ook verfraaid met schilderijen van de kunstenaar Louis de Loncin, een bekende 19de eeuwse schilder uit Durbuy. Tenslotte stelt de “Marcel Lucas Stichting” een twintigtal bijzonder sprekende werken van deze aquarellist voor.

zondag tot en met zondag

Open op:

• Maandag van 12:00 tot 17:00