Charbel-joseph H. Boutros | The sun is my only ally
© S.M.A.K. - Stedelijk Museum voor Actuele Kunst

Charbel-joseph H. Boutros | The sun is my only ally - TIJDELIJK UITGESTELD !!!

S.M.A.K.

S.M.A.K. sluit de deuren tot en met 31 maart 2020. Ook alle activiteiten worden uitgesteld of afgelast tot verder bericht over de stand van zaken.

In het werk van Charbel-joseph H. Boutros (°1981, Bikfaya, Libanon) is onzichtbaarheid beladen met intieme, geografische en historische lagen, waarbij poëtische lijnen verder reiken dan de bestaande speculaties en realiteiten. Hoewel hij werd geboren in het volst van de Libanese oorlog, focust zijn kunst niet op expliciete politieke en historische reflectie. Eerder wordt ze erdoor achtervolgd. Charbel-joseph H. Boutros' werk 'Dead Drawing' – een gewone potloodstift dat rust op twee spijkers in een muur met erboven twee lijnen die met deze stift werden getekend – werd al getoond in S.M.A.K. in het kader van de overzichtstentoonstelling 'The Collection (1) | Highlights for a Future'. De huidige tentoonstelling is Boutros’ eerste soloproject in een Belgisch museum.

zaterdag tot en met zondag (uitgesteld)

jan hoetplein, 1
9000 Gent