Nationale Bank van België
© Nationale Bank van België

Museum van de Nationale Bank van België

In het museum komt u meer te weten over de geschiedenis van de betaalmiddelen, de veiligheidskenmerken van de eurobiljetten en de rol die de Nationale Bank speelt als centrum van informatie.

Het museum besteedt veel aandacht aan het didactische aspect door gratis rondleidingen op maat voor alle onderwijsniveaus aan te bieden.

Tijdens de schoolvakanties kunnen kinderen tussen 4 en 12 jaar het museum ontdekken aan de hand van een groot museumspel. Ze moeten verschillende opdrachten vervullen waarin de collectie en het gebouw centraal staan. Het groot spel bestaat in het Nederlands en in het Frans.

Alle dagen open

warmoesberg 57