M HKA SUPERHOST 2022
© M HKA SUPERHOST 2022, FALKE PISANO

SUPERHOST 2022 – FALKE PISANO – Waar beginnen we?

M HKA

Where Should We Begin?
Falke Pisano
Superhost 2022
M HKA, 6de verdieping
Site-specifieke installatie en reeks performatieve evenementen

Publieke lancering: 17 februari 2022

Programma-updates zijn het hele jaar door beschikbaar op: whereshouldwebegin.info

Samengesteld door Anne-Claire Schmitz en Joanna Zielińska

Superhost is een programma dat investeert in een relatie – die een jaar lang duurt – tussen een kunstenaar of een collectieve praktijk, het museum en de gemeenschappen die eraan deelnemen. Superhost ondersteunt de productie van kunstwerken en performatieve of discursieve creaties.

Superhost 2022, de tweede editie uit de reeks, is een project van Falke Pisano. Het draagt de titel Where Should We Begin? [Waar beginnen we?] en bestaat uit een sitespecifieke installatie, kunstwerken van uitgenodigde kunstenaars, performatieve werken, lezingen, filmvertoningen, interviews en workshops.

Where Should We Begin? is een duurzaam en gelaagd (praktisch, conversationeel en artistiek) onderzoek naar arbeidsomstandigheden in de kunst, met een focus op de arbeid die wordt gepresteerd tijdens publieke programmeringen in kunstinstellingen. Het onderzoek is gelaagd, want er is een praktisch, een conversationeel en een artistiek niveau. Het speelt zich binnen het museum af en is gericht op het samenbrengen van discursieve idealen en materiële realiteiten. Het wil ontdekken hoe verschillende beoefenaars een ruimte creëren voor verbeeldingskracht en verlangen – terwijl ze bewust omgaan met de omstandigheden waarin ze werken.

donderdag tot en met zondag

Leuvenstraat 32 Antwerpen Zuid
2000 Antwerpen