Biënnale van de Schilderkunst 8
© mudel - MDD - RRM

Biënnale van de Schilderkunst 8

mudel. Museum van Deinze en de Leiestreek

Van 26 juni tot en met 2 oktober 2022 slaan de drie beeldende kunstmusea aan de Leie — Museum van Deinze en de Leiestreek (mudel), Museum Dhondt-Dhaenens en Roger Raveel Museum — opnieuw de handen in elkaar voor de ondertussen 8e editie van de Biënnale van de Schilderkunst. De eigen collecties van de musea dienen hierbij als basis om een brug te slaan naar vandaag.

In "Gamechangers & Eyeopeners" in het mudel komt het aspect research sterk naar voren. Gidst de kunstgeschiedenis de curatoren van deze tweejaarlijkse tentoonstelling onbewust steeds weer naar bepaalde ijkpunten en hoe hebben kunstenaars zelf het aspect onderzoek in het verleden aangepakt binnen hun kunstenaarspraktijk? Hoe kijken kunstenaars naar het werk van vorige generaties en naar het optreden van het medium schilderkunst in een nabij of ver verleden? Welke veranderingen brengt dit met zich mee t.a.v. hun toekomstige oeuvre?

In de presentatie van mudel zal werk te zien zijn van Charles-René Callewaert, Emile Claus, Amédée Cortier, Werner Cuvelier, Marcin Dudek, Dieter Durinck, Henri Evenepoel, Tsuguharu Foujita, Jef Geys, Gommaar Gilliams, Al Held, Torahiro Kojima, Guy Mees, Frans Piens, Johan Van Geluwe, Pierre Vlerick en Gustave Van de Woestyne, Raoul De Keyser, Jos Verdegem en Artur Eranosian.

De Biënnale van de Schilderkunst is een ideale cultuuruitstap of een weekendje weg voor het hele gezin. De drie musea liggen in een rechte lijn op amper 13 kilometer van elkaar verwijderd. Combineer een bezoek aan de drie musea met het combi-ticket en een fiets- of wandeltocht doorheen de prachtige Leiestreek.

zondag tot en met zondag

Open op:

• Dinsdag van 10:00 tot 17:00