mudel
© Museum van Deinze en de Leiestreek

mudel. Museum van Deinze en de Leiestreek

In het Museum van Deinze en de Leiestreek vind je een overzicht van hoe de Leie en haar omgeving vanaf het laatste kwart van de 19e eeuw generaties schilders inspireerde. De uitgebreide collectie die getuigt van de uitzonderlijke kunstenaarstalenten is gehuisvest in het witte museumgebouw, eenvoudig en strak van lijn. Het is een architecturaal unicum, een gezamenlijk ontwerp van Jean Van den Bogaerde, Jos Van Driessche en Herman De Witte. De tijdelijke schilderijen, beelden en grafische werken zijn rustig te bekijken in ruime zalen met sterke lichtinval. Daarnaast komen de bezoekers op de eerste verdieping in aanraking met het verleden in de afdeling volkskunde. Tal van voorwerpen illustreren er het rijke industriële erfgoed van Deinze en omgeving.

• Maandag gesloten

Lucien Matthyslaan 3-5, 9800 Deinze