Qu'est-ce qu'on mange...!?
© BPS22

WAT SCHAFT DE POT ...!?

BPS22 Museum voor kunst van de Provincie Henegouwen

In het Klein Museum kunnen kinderen en volwassenen werken ontdekken uit de collectie van de Provincie Henegouwen rond een specifiek thema.

Deze keer belichten we artistieke processen rond eten. Wat schaft de pot ...!? doorloopt een traject van riek tot bord en plaatst vraagtekens bij onze verhouding met eten, vanuit economisch standpunt, maar ook in het licht van onze tradities, ons consumptiegedrag, onze rituelen door de eeuwen heen en in verschillende culturen.

KUNSTENAARS: Victor BEURIOT, Anne BOURGUIGNON, Marcel BROODTHAERS, Marius CARION, Magali CHAPITRE, Fabrice CLIO, Patrick COPPENS, Olivier CORNIL, Raymond COSSE, Ronald DAGONNIER, Auguste DANSE, Jan DE LAURÉ, Léon DEVOS, Jacques DORMONT, Philippe DRUMEL, Geneviève EECKAUT, Sylvie GINIS, Jean-Pierre HECQ, René HUIN, Michel JAMSIN, Emmanuelle LEPREUX, Dominique MAES, Marcel MARIËN, Thierry LENOIR, Eudore MISONNE, Jules MONTIGNY, Auguste MULLIEZ, Louis-François-Dominique ROBBE, Fernand ROUSSEAUX, André STAS, Raymond STERCK, Piet STOCKMANS, Thierry TILLIER, Marc VANDEMEULEBROEK, Véronique VERCHEVAL, Alice WARTEL, Bernard WILLOT & Alain WUILBAUT.

zaterdag tot en met zondag

Boulevard Solvay 22
6000 Charleroi