Christophe Gevers. Esquisses et plans
© Christophe Gevers © Archives Design Project

Christophe Gevers. Schetsen en plattegronden

Design Museum Brussels

Plannen, schetsen, technische studies... De technische tekening is één van de meest verfijnde vormen van communicatie. Het gaat om een werkinstrument dat het project visualiseert, zijn werking en zijn mechanismen uit de doeken doet om aan anderen een visualisering van de intenties van de architect of de designer door te geven.

Deze elementen, die behoren tot het professionele universum van Christophe Gevers (1928-2007), Belgisch designer en interieurarchitect, helpen om de complexiteit, de rijkdom en het onderwijzen van deze praktijk aan het licht te brengen. Axonometrische aanzichten en doorsneden, perspectief- en explosietekeningen, en dwarsdoorsneden geven ons informatie voor de realisering van ruimten en objecten in hun werkelijke schaal in 3D, ze helpen eveneens ze te begrijpen.

De selectie die in de tentoonstelling wordt voorgesteld, biedt ons niet alleen de mogelijkheid aan de creaties van Christophe Gevers te waarderen, maar ook het beroep van interieurarchitect. Het werk van Gevers, dat heel ruime problematiek van beter wonen omarmt, onderstreept de patrimoniale rijkdom van zijn handgemaakte technische tekeningen. Deze tentoonstelling van een vijftiental tekeningen is een voorsmaakje van de retrospectieve die het Design Museum Brussels aan hem zal wijden in de herfst van 2023.

donderdag tot en met zondag

Open op:

• Maandag van 11:00 tot 19:00