DIVA
© DIVA / foto Frederik Beyens

DIVA, museum voor diamant, juwelen en zilver

DIVA is het museum voor diamant, juwelen en zilver gevestigd in Antwerpen, de diamanthoofdstad ter wereld. DIVA vertelt het verhaal van de aantrekkingskracht die Antwerpen en Vlaanderen al eeuwenlang internationaal uitoefent met betrekking tot het vakkundig ontwerpen, produceren, assembleren en verhandelen van diamant, juwelen en zilver.

Een 600-tal objecten uit de collectie van DIVA worden op een betekenisvolle manier gepresenteerd aan het publiek. Via enscenering, soundscapes, multimedia en interactieve doe-elementen stapt de bezoeker in een universum van luxe, juwelen en diamant. Op meesterlijke wijze onderhoudt DIVA haar bezoekers en daagt hen bovendien uit de diepere lagen te ontdekken.

Naast de vaste collectiepresentatie presenteert DIVA een tentoonstellingsprogramma dat nauw aansluit op het thema diamant, juwelen en zilver.

Meer info over tickets en tarieven? https://divaantwerp.be/nl/visit/tickets-en-tarieven

woensdag tot en met zondag

Open op:

• Maandag van 10:00 tot 18:00