Museum Kunst en Geschiedenis- permanente collecties

Museum Kunst & Geschiedenis

Maak een boeiende reis door tijd en ruimte, van de oudheid tot de Europese decoratieve kunsten, van de nationale archeologie tot de niet-Europese beschavingen. Het gebouw dat door Leopold II werd opgericht in het Brusselse Jubelpark herbergt duizenden kunstwerken en historische objecten.

Jubelparkmuseum - KMKG
Maak een wereldreis door de geschiedenis, van de oudheid tot de Europese decoratieve kunsten, van de nationale archeologie tot de niet-Europese
In dit fascinerende museum wandelt u van prehistorische vuistbijlen naar Egyptische mummies. U snuistert door het Delfts aardewerk en zet een
stap achteruit om de indrukwekkende Brusselse wandtapijten te bekijken. U slaat de oosterse weg in tussen de Aziatische boeddha’s en reist naar de
andere kant van de wereld om een reuzenbeeld van Paaseiland te zien. En dan is er nog de mooie collectie van Belgische art nouveau… Kortom, in het
Jubelparkmuseum doorkruist u de continenten van de prehistorie tot de 20ste eeuw.

vrijdag tot en met donderdag

Open op:

• Dinsdag van 9:30 tot 17:00