Magasin Général - De symfonie uit Quebec van Loisel en Tripp
© Magasin Général - De symfonie uit Quebec van Loisel en Tripp

Magasin Général - De symfonie uit Quebec van Loisel en Tripp

Stripmuseum - Brussel

Magasin général is een opus voor vier handen. Deze reeks werd geschreven en getekend door Régis Loisel en Jean-Louis Tripp. Hun samenwerking aan de reeks (2006-2014) staat synoniem met betrokkenheid, vriendschap en een originele ervaring. Zij vullen elkaar goed aan en hebben hun talent gebundeld om een bijzonder gevoelige en ontroerende dorpssymfonie in negen delen (of albums!) te scheppen.
In Magasin Général, de enige winkel in Notre Dame des Lacs, speelt zich het leven af van dit kleine plattelandsdorpje. Rond Marie krioelen talloze personages, verhalen en geluiden die het landelijke Quebec van eind jaren 20 tot leven brengen. De dagelijkse beslommeringen van de dorpsgemeenschap met zijn vele wederwaardigheden wordt vol humor en tederheid beschreven in een speciaal voor de gelegenheid aangepast Frans-Canadees.
Deze diepmenselijke dorpskroniek is een “must” geworden. Het Stripmuseum nodigt zijn publiek graag uit om dit speciale universum te ontdekken en kennis te maken met de verschillende creatieve ontwikkelingsfasen van deze strip.

Curator: Mélanie Andrieu

Met de steun van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

dinsdag tot en met zondag

Open op:

• Maandag van 10:00 tot 18:00