Avant la haine, 2019
© Laurent Molet

Laurent Molet. Master of Puppets

BPS22 Museum voor kunst van de Provincie Henegouwen

Als Karolinger in hart en nieren zet Laurent Molet de lange artistieke traditie van collage voort, waarmee hij zijn kritische blik in stand houdt. Als deze praktijk onlosmakelijk verbonden is met zijn leven - net zoals het luidruchtig ondersteunen van de Sporting de Charleroi, het luisteren naar hardrock, het fietsen en genieten met zijn vrienden en familie - is er duidelijk meer dan louter esthetisch plezier. Steeds gepaard met een kritische, soms donkere, soms tedere, blik op de wereld van vandaag, die zich manifesteert door sterke en directe associaties van beelden. Voor deze tentoonstelling zal de kunstenaar de ruimte die aan hem is toevertrouwd, omtoveren tot een atelier en werken realiseren die hij gaandeweg aan het publiek zal presenteren. Een bijzondere en scherpe blik, ruw maar altijd geconstrueerd, zoals de titel van het album dat ook de titel van zijn tentoonstelling draagt.

zaterdag tot en met zondag

Boulevard Solvay 22
6000 Charleroi