We Need to Talk about Fashion
© Modemuseum Hasselt

Expo: We Need to Talk about Fashion

Modemuseum Hasselt

Wat betekent mode voor jou? Denk je na over thema's als overconsumptie en uitbuiting? In de expo We Need to Talk about Fashion bevraagt Modemuseum Hasselt bezoekers, experten en zichzelf over de rol van mode en kleding.

De expo legt vier gespreksonderwerpen op tafel: verzet, eerlijkheid, nostalgie en plezier. Maar liefst honderd recent verworven collectiestukken van het museum worden in een nieuw daglicht geplaatst en werpen een blik op actuele thema's zoals wankelende schoonheidsidealen, inclusiviteit en duurzaamheid.

Hoe interpreteren we een 19de-eeuwse katoenen jurk? Hoe ervaren we korte topjes en mantels gemaakt uit bont? Historische en hedendaagse silhouetten van onder andere Lanvin, Vionnet, Alexander McQueen, Vivienne Westwood, Raf Simons en Comme des Garçons worden onderworpen aan deze nieuwe inzichten en illustreren dat mode een belichaming is van een steeds evoluerende maatschappij. Ga jij mee het gesprek aan?

Wegens succes is deze expo verlengd tot 24 maart 2024.

vrijdag tot en met zondag

Open op:

• Dinsdag van 10:00 tot 17:00