Fototentoonstelling Lieve Blancquaert: Tussen ons. Over leven met een verslaving.
© Te Gek!?

Museum Dr. Guislain

In deze reeks aangrijpende dubbelportretten spreken ouders en kinderen over hoe een verslaving tussen hen in staat. Hoe kan je omgaan met je moeder als die de dag niet meer door komt zonder pillen en nog slechts een schim van zichzelf lijkt? Blijft er genoeg liefde over om je zoon onvoorwaardelijk te blijven steunen als die zich steeds meer in drank en drugs verliest? Hoe bang zijn kleine meisjes van hun dronken vader? Hoe moeilijk is het om het vertrouwen tussen twee mensen te behouden? Wat als gokken voor je kind geen spelletje meer is maar een dwang? Telkens opnieuw de strijd tussen liefde en verslaving. Een gevecht tussen twee machtige krachten, met een onzekere winnaar.

Alle dank en bewondering voor iedereen die zo open en eerlijk durfde te getuigen. Het heeft veel moed gevraagd.

vrijdag tot en met zondag

Jozef Guislainstraat 43
9000 Gent